Campagnes

Onze meest recente campagnes op het gebied van kinderarbeid, kindermisbruik, kinderhandel, seksuele uitbuiting van kinderen en noodhulp

 

 

Children Win! Terre des Hommes

Voor velen over de hele wereld zijn grote sportevenementen als de FIFA World Cup voetbal of de Olympische Spelen een groot feest. Maar er leeft ook een keerzijde aan de organisatie van deze 'mega'-sportevenementen. Voor de arme, lokale gemeenschappen en vooral voor hun kinderen. Terre des Hommes vraagt met de internationale publiekscampagne Children Win! - verander de spelregels van grote evenementen - aandacht voor de sociale gevolgen voor kinderen uit arme gemeenschappen.

VR Experience Terre des Hommes

In de Terre des Hommes Virtual Reality Experience maakt u kennis met Amani, een 12-jarig meisje dat als huisslaafje wordt uitgebuit door een Keniaans middenklasse gezin. Door gebruik te maken van niet eerder vertoonde virtual reality-techniek staat u midden in de huiskamer van het gezin dat haar als huisslaafje houdt en wordt het dagelijks leven van Amani invoelbaar gemaakt. 

Gaat u verhuizen? Geef uw spullen een tweede leven! Als u gaat verhuizen, heeft u veel spullen die u niet meer meeneemt, maar wel een tweede thuis verdienen. De Rabobank en Terre des Hommes bieden een prachtige oplossing voor deze spullen: de Tehuisdoos. Samen met de Rabobank zorgen we dat uw spullen een nieuw thuis krijgen én helpen we kinderen over de hele wereld zich in een veilige omgeving te ontwikkelen.

Gaat u verhuizen? Geef uw spullen een tweede leven! Als u gaat verhuizen, heeft u veel spullen die u niet meer meeneemt, maar wel een tweede thuis verdienen. De Rabobank en Terre des Hommes bieden een prachtige oplossing voor deze spullen: de Tehuisdoos. Samen met de Rabobank zorgen we dat uw spullen een nieuw thuis krijgen én helpen we kinderen over de hele wereld zich in een veilige omgeving te ontwikkelen.

Ondanks wereldwijde verontwaardiging over het fenomeen webcam kindersekstoerisme gaan daders nog steeds ongestraft hun gang. Gebaseerd op de succesvolle aanpak met het virtuele meisje ‘Sweetie’ ontwikkelt Terre des Hommes samen met internationale specialisten een nieuwe geavanceerde methode om webcamseks met kinderen wereldwijd structureel op te lossen.

 

Verdreven door geweld, natuurrampen of ontsnapt aan uitbuiting of armoede: wereldwijd laten talloze kinderen huis en haard achter in de hoop ergens anders een beter bestaan te vinden. Deze kinderen reizen vaak alleen en zijn daardoor extra kwetsbaar voor uitbuiting. Terre des Hommes lanceert de internationale campagne: Destination Unknown om te voorkomen dat kinderen wegtrekken en leren zichzelf te beschermen.

Als u getuige bent van kindersekstoerisme, heeft u een keuze: wegkijken of het probleem zien en melden. Met de campagne ‘Don’t look away’ wordt u aangespoord om vermoedens van kindersekstoerisme te melden. Nederlanders die zich schuldig maken aan kindersekstoerisme zijn strafbaar. Om de daders te kunnen vervolgen, heeft de politie uw hulp nodig. Kinderen zijn zo kwetsbaar. Zij verdienen uw hulp.

In slechts twee maanden tijd ontmaskerde Terre des Hommes, met behulp van het fictieve personage Sweetie, meer dan 1.000 plegers van webcamseks met kinderen. Met Sweetie, het virtuele 10-jarige Filippijnse meisje, heeft Terre des Hommes webcam kindersekstoerisme wereldwijd op de kaart gezet.