Ben jij een enthousiaste Financial Controller die zijn/haar deskundigheid en ambitie wil inzetten voor een non-profit organisatie? Beschik je over een frisse blik?Wacht dan niet langer en solliciteer op deze veelzijdige baan bij onze prachtige organisatie!

De organisatie

Terre des Hommes streeft naar een wereld zonder kinderuitbuiting. We voorkomen dat kinderen worden uitgebuit, halen kinderen uit uitbuitingssituaties en zorgen dat deze kinderen zich in een veilige omgeving kunnen ontwikkelen.

Hiertoe voert Terre des Hommes in binnen- en buitenland vele kort- en langlopende projecten uit, die gericht zijn op veiligheid en ontwikkeling van kinderen. Hierin gaat veel geld om, dat van overheden en donateurs uit diverse landen afkomstig is. Dit stelt hoge eiden aan onze mensen, onze projecten en aan het financiële beheer van onze organisatie. 

Terre des Hommes heeft een nauwe band met Nederland, onder meer middels een grote winkelorganisatie, waarvan de winkels door teams van vrijwilligers worden gerund. 

De functie

Ter versterking van onze organisatie zoeken we een Financial Controller, die verantwoordelijk zal zijn voor het voeren van de financiële huishouding van Terre des Hommes. Onder meer de grootboek-, projecten- en winkel-administraties worden onder jouw aansturing gevoerd, beheerd en gecontroleerd. Ook vallen o.a. de periodieke financiële rapportages, project rapportages, rapportages aan overheden en donateurs, de winkel rapportages, de liquiditeitsprognoses en de statutaire jaarrekening onder jouw verantwoordelijkheid.

Dit doe je door op pragmatische wijze en als meewerkend voorman/voorvrouw leiding te geven aan een klein en betrokken team. Dat betekent, dat je zelf administratieve werkzaamheden verricht alsook controles uitvoert en rapportages samenstelt en toelicht.

Je rapporteert en left verantwoording af aan het hoofd Finance en Operations.

De werkzaamheden

  • Leiding geven aan en hands on ondersteuning geven bij de uitvoering van o.a. de financiële, project-, loon- en winkeladministraties.
  • Samenstellen van financiële, project-, winkel- en liquiditeits-rapportages en -prognoses
  • Opstellen financiële analyses (gevraagd en ongevraagd)
  • Toelichten van de maand- en kwartaalrapportages aan het Finance Team
  • Periodieke controle van de administratie (maandafsluiting), waaronder projecten, winkels, landenkantoren en donaties (w.o. nalatenschappen)
  • Administratieve ondersteuning geven aan én auditeren van de Terre des Hommes winkels
  • Ondersteuning bij het opstellen van de begroting en de bijbehorende specificaties
  • Beheren van het proces rond de digitale factuurstroom
  • Aanspreekpunt voor de (externe) loonadministratie
  • Opstellen jaarrekening, voorbereiden en begeleiden van de accountantscontrole (je bent names Terre des Hommes het aanspreekpunt voor de accountant)
  • Borgen ISO ISO 9001:2015 richtlijnen

Wie zoeken wij?

  • Een teamspeler (m/v), die acteert op HBO (BE/AC) niveau en die plezier heeft in leiding geven
  • Minimaal 7 jaar relevante werkervaring als (assistent) accountant, (assistent) controller of (assistent) hoofd administratie
  • Affiniteit met ICT: ervaring met en kennis van Exact Online is een pré
  • Kennis van en ervaring met liquiditeitsprognoses, project administraties en project rapportages

Wat bieden wij?

Een functie in een internationale werkomgeving met betrokken en enthousiaste collega's. Veel ruimte voor eigen inbreng, flexibel werken en persoonlijke groei. De arbeidsvoorwaarden zijn marktconform aan hetgeen in de goede doelen sector gebruikelijk is. Het betreft een tijdelijke aanstelling met uitzicht op een vast dienstverband.

Hoe reageren?

Stuur je CV en motivatiebrief vóór 21 maart a.s. naar vacature@tdh.nl. Voor eventuele vragen kun je terecht bij Sacha van Ulft, hoofd Finance & Operations (s.vanulft@tdh.nl). De eerste gesprekken zullen eind maart plaatsvinden.

Share this: