Terre des Hommes zoekt een Fundraiser / Marketeer, die het merk Terre des Hommes positioneert als dé partij voor kinderrechten in Nederland.

Wie we zoeken

Wij zoeken een slimme, creatieve en ondernemende marketeer met ruime ervaring, die Terre des Hommes als maatschappelijke organisatie voor kinderrechten de komende jaren een grote stap verder op weg helpt. Iemand die enthousiast wordt van de breedte en diepgang van de functie, Terre des Hommes als merk verder wil positioneren, de donor basis vergroot en uitblinkt in communicatie ‘op hetscherpst van de snede’.

Wie wij zijn

Terre des Hommes Nederland wil kinderuitbuiting voorkomen. Terre des Hommes haalt kinderen uit uitbuitingssituaties en zorgt ervoor dat deze kinderen hun ontwikkeling in een veilige omgeving kunnen voortzetten. Kinderuitbuiting gaat om ernstige schendingen van kinderrechten. Hieronder verstaan we: kinderarbeid; kinderhandel en migratie, seksuele uitbuiting en andere vormen van kindermisbruik.
Om dat doel te bereiken ontwikkelt en implementeert Terre des Hommes Nederland projecten en programma's via lokale partners in Azië, Afrika en ook in Nederland. Terre des Hommes Nederland voert ook projecten via de eigen organisatie uit in 12 landen en is lid van de Terre des Hommes International Federation, actief in 67 landen.

Naast ca. 145 medewerkers rekent Terre des Hommes Nederland op de steun van meer dan 1.850 vrijwilligers, die zich inzetten in onze 45 winkels. Ruim 70.000 donateurs steunen het werk van Terre des Hommes.

Wat je gaat doen

De donateur markt is sterk in beweging. Je begrijpt deze markt en kan daar met jouw team adequaat op inspelen. Je breidt het netwerk van particuliere donateurs over de komende twee jaar aanzienlijk uit. Je stelt een actief programma op voor donateurwerving in de publieke en de private markt, zowel in binnen als buitenland, ook in het corporate segment. Het doel is hiermee de inkomsten van Terre des Hommes substantieel te vergroten en daarmee ook onze impact op het gebied van kinderuitbuiting.
Je zorgt dat het merk Terre des Hommes een sterke positie verwerft door het vergroten van de naamsbekendheid als kinderrechtenorganisatie met name actief in het gevecht tegen kinderuitbuiting.
Je weet via het netwerk van onze vrijwilligers het winkelconcept de komende jaren verder duurzaam te ontwikkelen en uit te breiden.
Je hebt gevoel voor verhoudingen binnen internationale ngo's en op basis daarvan vertegenwoordig je de organisatie binnen de Terre des Hommes Federatie ten aanzien van Nederland overstijgende communicatie doelen en -activiteiten.
Je bent verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie van onze organisatie, met als doel bewustwording, draagvlak en aandacht te creëren voor ons werk, zowel intern als in de Nederlandse samenleving en in de landen waarin we werkzaam zijn.

Jouw plek in de organisatie

Als manager Fundraising, Marketing & Communication ben je lid van het Leadership Team, verantwoordelijk voor het realiseren van de strategische en operationele doelstellingen van de afdeling en draag je bij aan het realiseren van de doelstellingen van de organisatie als geheel. Je rapporteert rechtstreeks aan de C.E.O.

De afdeling Fundraising, Marketing & Communication bestaat uit 14 medewerkers die actief zijn als fondsenwervers, online communication officer, communicatieadviseurs, relatiemanager, database analist en coördinator van het winkelnetwerk. De afdeling is verantwoordelijk voor de financiële doelstellingen op het gebied van particuliere en corporate fondsenwerving. Bij de huidige aanpak staat engagement centraal: wij willen donateurs meerdere manieren aanreiken om de organisatiedoelen te ondersteunen, manieren die voor hen relevant en aansprekend zijn. Zo werken we aan een duurzame relatie met onze achterban.

Waarom je wilt werken bij Terre des Hommes

Terre des Hommes is traditioneel sterk en innovatiefin omgaan met pers en het realiseren van zichtbaarheid rond ons werk. Het is onze ambitie ons hier nog verder in te ontwikkelen, kansen te zien en die aan te grijpen, te zoeken naar verrassende samenwerkingen. Doordat Terre des Hommes zelf programma’s en projecten uitvoert is het verschil dat de organisatie maakt, en dus ook wat jij maakt, elke dag zichtbaar en tastbaar. Naast dat je in een organisatie werkt met zeer gedreven medewerkers, kun je jouw uitgebreide ervaring meer dan volop kwijt in het brede pakket aan activiteiten dat je aanstuurt, zoals het vergroten van de merkbekendheid, de ontwikkeling van de 45 winkels van Terre des Hommes, de internationale kansen voorfondsenwervende initiatieven en de samenwerking met de internationale federatie.

Wat we van jou verwachten

  • Je hebt visie op vernieuwing en verbetering van het werven van fondsen in een dynamische markt en weet deze om te zetten van een strategisch plan naar concrete acties.
  • Je hebt kennis van en ervaring met het bewaken en versterken van de merkpositie.
  • Je hebt kennis van en ervaring met het ontwikkelen van een retail netwerk.
  • Je hebt uitstekende organisatorische en leidinggevende kwaliteiten, gericht op hoofd (behalen van resultaten) en hart (contact en ontwikkeling van mensen).
  • Je hebt kennis van en inzicht in de dynamiek van de non-profit sector en ervaring in vergelijkbare functies, in een business of non-profit omgeving.
  • Je bent analytisch vaardig (WO niveau) en hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Wat Terre des Hommes biedt

Terre des hommes biedt een zeer uitdagende en maatschappelijk relevante functie van 36 uur (full-time) in een nationale en internationale omgeving. Het salaris dat Terre des Hommes biedt is minimaal €4.375 en maximaal €6.400 per maand.

Jouw volgende stap

Spreekt de organisatie en het werk je aan, herken je jezelf in het geschetste profiel? Stuur dan je sollicitatie vóór 15 augustus 2019 naar vacature@tdh.nl. Als je vragen hebt over de functie, neem dan contact op met Desiree Willemsen, HR and Operations Manager (d.willemsen@tdh.nl), of Sabine Zebel, HR Officer (s.zebel@tdh.nl). De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de eerste week van september.

Share this: