Campagnes

Onze meest recente campagnes op het gebied van kinderarbeid, kindermisbruik, kinderhandel, seksuele uitbuiting van kinderen en noodhulp

 

 

Loverboys gezocht

Loverboys zijn gewetenloze mensenhandelaren. Ze opereren vooral online, waar ze kwetsbare kinderen verleiden en vervolgens seksueel uitbuiten. Op het eerste oog 'onschuldige' gesprekken leiden al gauw tot intimidatie, chantage en seksuele uitbuiting. Zo vallen jaarlijks circa 1.300 minderjarigen in handen van deze meedogenloze mensenhandelaren. In de nieuwe awareness campagne van Terre des Hommes 'Loverboys gezocht' vragen we daarom op een opvallende manier aandacht voor ons project WATCH Nederland. We roepen het Nederlandse publiek op om ons te helpen deze keiharde mensenhandelaren op te sporen en te ontmaskeren. Zo zorgen we samen dat loverboys geen kans krijgen. Lees hier meer over de campagne. 

Stop gedwongen kinderprostitutie

Kenia is een populaire vakantiebestemming. Maar het land heeft ook een duistere kant; duizenden kinderen worden gedwongen om tegen betaling seks te hebben. Wist je dat kinderen van twaalf al voor een paar euro meegaan met volwassen mannen? Terre des Hommes vindt dat onaanvaardbaar! Kinderen in Kenia moeten veilig opgroeien en gewoon naar school kunnen. Met de campagne Stop gedwongen kinderprostitutie vraagt Terre des Hommes aandacht voor de problematiek en de gevolgen van commerciële seksuele uitbuiting van kinderen. Lees hier meer over de campagne.

Children Win! Terre des Hommes

Voor velen over de hele wereld zijn grote sportevenementen als de FIFA World Cup voetbal of de Olympische Spelen een groot feest. Maar er leeft ook een keerzijde aan de organisatie van deze 'mega'-sportevenementen. Voor de arme, lokale gemeenschappen en vooral voor hun kinderen. Terre des Hommes vraagt met de internationale publiekscampagne Children Win! - verander de spelregels van grote evenementen - aandacht voor de sociale gevolgen voor kinderen uit arme gemeenschappen.

VR Experience Terre des Hommes

In de Terre des Hommes Virtual Reality Experience maakt u kennis met Amani, een 12-jarig meisje dat als huisslaafje wordt uitgebuit door een Keniaans middenklasse gezin. Door gebruik te maken van niet eerder vertoonde virtual reality-techniek staat u midden in de huiskamer van het gezin dat haar als huisslaafje houdt en wordt het dagelijks leven van Amani invoelbaar gemaakt. 

Gaat u verhuizen? Geef uw spullen een tweede leven! Als u gaat verhuizen, heeft u veel spullen die u niet meer meeneemt, maar wel een tweede thuis verdienen. De Rabobank en Terre des Hommes bieden een prachtige oplossing voor deze spullen: de Tehuisdoos. Samen met de Rabobank zorgen we dat uw spullen een nieuw thuis krijgen én helpen we kinderen over de hele wereld zich in een veilige omgeving te ontwikkelen.

Gaat u verhuizen? Geef uw spullen een tweede leven! Als u gaat verhuizen, heeft u veel spullen die u niet meer meeneemt, maar wel een tweede thuis verdienen. De Rabobank en Terre des Hommes bieden een prachtige oplossing voor deze spullen: de Tehuisdoos. Samen met de Rabobank zorgen we dat uw spullen een nieuw thuis krijgen én helpen we kinderen over de hele wereld zich in een veilige omgeving te ontwikkelen.

Ondanks wereldwijde verontwaardiging over het fenomeen webcam kindersekstoerisme gaan daders nog steeds ongestraft hun gang. Gebaseerd op de succesvolle aanpak met het virtuele meisje ‘Sweetie’ ontwikkelt Terre des Hommes samen met internationale specialisten een nieuwe geavanceerde methode om webcamseks met kinderen wereldwijd structureel op te lossen.

 

Verdreven door geweld, natuurrampen of ontsnapt aan uitbuiting of armoede: wereldwijd laten talloze kinderen huis en haard achter in de hoop ergens anders een beter bestaan te vinden. Deze kinderen reizen vaak alleen en zijn daardoor extra kwetsbaar voor uitbuiting. Terre des Hommes lanceert de internationale campagne: Destination Unknown om te voorkomen dat kinderen wegtrekken en leren zichzelf te beschermen.

Als u getuige bent van kindersekstoerisme, heeft u een keuze: wegkijken of het probleem zien en melden. Met de campagne ‘Don’t look away’ wordt u aangespoord om vermoedens van kindersekstoerisme te melden. Nederlanders die zich schuldig maken aan kindersekstoerisme zijn strafbaar. Om de daders te kunnen vervolgen, heeft de politie uw hulp nodig. Kinderen zijn zo kwetsbaar. Zij verdienen uw hulp.

In slechts twee maanden tijd ontmaskerde Terre des Hommes, met behulp van het fictieve personage Sweetie, meer dan 1.000 plegers van webcamseks met kinderen. Met Sweetie, het virtuele 10-jarige Filippijnse meisje, heeft Terre des Hommes webcam kindersekstoerisme wereldwijd op de kaart gezet.