“Overtuigend voorbeeld van wat design kan betekenen”: Sweetie campagne wint twee Dutch Design Awards

De ‘Sweetie’ campagne van Terre des Hommes heeft afgelopen zaterdag in Eindhoven twee Dutch Design Awards in de wacht gesleept. De campagne vraagt aandacht voor het probleem van webcam kindersekstoerisme, via de creatie van een virtueel kind met de naam ‘Sweetie’ om daders online te identificeren. 

 

Terre des Hommes pakt seksuele uitbuiting aan

Sweetie gaf jury kippevel 

“Voor de jury is ‘Sweetie’ een overtuigend voorbeeld van wat design voor ons kan betekenen. Het helpt de wereld vooruit met een interactieve aanpak van een fenomeen waarvoor velen liever de ogen sluiten. Deze eyeopener gaf de jury kippenvel’’, staat in de beoordeling. Bureau Lemz, dat het virtuele meisje voor Terre des Hommes ontwikkelde, nam onder meer de Future Award in ontvangst: een prijs voor het meest belovende ontwerp voor de toekomst, gekozen uit alle winnaars.

Dutch Design Awards

De Dutch Design Awards worden jaarlijks uitgereikt aan het begin van de Dutch Design Week in Eindhoven. Alle genomineerden zijn te zien in een tentoonstelling. Met meer dan 200.000 bezoekers is de Dutch Design Week het grootste designevenement in Noord-Europa. De 13e editie begon afgelopen vrijdag.

Kijk voor meer informatie over de Sweetie campagne op www.terredeshommes.nl/sweetie 

Share this:

Gerelateerd nieuws