Sweetie campagne in de top 10 "meest iconische werk van de afgelopen 30 jaar"

Donderdag 24 april werd de shortlist bekend gemaakt waaruit Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) straks drie ‘Reclameparels’ kiest.

Het was wereldnieuws: met behulp van een virtueel lokmeisje genaamd Sweetie, slaagde we erin om binnen tien weken meer dan 1000 mannen op te sporen die zich schuldig maakten aan misbruik van Filipijnse kinderen via de webcam. Onze Sweetie campagne is een ongekend succes waar we eerder al vele reclameprijzen voor ontvingen, waaronder drie Gouden Lampen en een Grand Prix.

We zijn  bijzonder trots dat Sweetie genomineerd is voor de ‘Reclameparels’ en in de top 10 staat van het “meest iconische werk van de afgelopen 30 jaar”.

SAN roept op 23 mei a.s. drie ‘Reclameparels’ uit. Dat zijn speciale SAN-accenten met een hoge nostalgische waarde. Een 30-koppige(!) jury van gevestigde namen in het vak,  bepalen welke campagnes het predicaat ‘Reclameparel’ mogen dragen. 

Top 10

De shortlist is donderdagavond bekendgemaakt in Museum voor Beeld en Geluid. Dit zijn de tien kanshebbers in alfabetische volgorde:
Albert Heijn, De meest favoriete supermarktmanager van Nederland.

  • Ben, Ik ben Ben
  • Calvé pindakaas, Wie is er niet groot mee geworden?
  • Centraal Beheer, Even Apeldoorn bellen
  • Koninklijke Landmacht, Geschikt/Ongeschikt
  • Melkunie, Al het goeie komt van Melkunie-koeien.
  • Nederlands Zuivelbureau, Melk. De Witte Motor.
  • Sire, Je bent een rund als je met vuurwerk stunt
  • Stichting Terre des Hommes, Sweetie
  • Zwitserleven, Zwitserleven Gevoel

Sweetie 

Het doel van de campagne was om het probleem van webcam sekstoerisme op internationaal de kaart te zetten bij de politiek, zodat de opsporingsdiensten en politie het mandaat krijgen om deze toestanden effectief aan te pakken. In twee maanden tijd ontmaskerde Terre des Hommes met behulp van Sweetie meer dan 1.000 plegers van webcamseks met kinderen. Een aantal van hen is inmiddels veroordeeld. Terre des Hommes is nu bezig met een vervolgcampagne, met als doel potentiële daders af te schrikken en te waarschuwen.

 

Share this:

Gerelateerd nieuws