Twaalf Gouden Leeuwen en Grand Prix for Good voor Sweetie-campagne

De Sweetie campagne van Terre des Hommes is bekroond met twaalf Gouden Leeuwen en the Grand Prix for Good op het Cannes Lions International Festival for Creativity, het equivalent van de Oscars van de communicatie industrie. “Het gaat niet om de leeuwen.”

De Sweetie-campagne vraagt de aandacht voor het probleem van Webcam Kindersekstoerisme, via de creatie van een virtueel kind met de naam 'Sweetie' om daders online te identificeren. De twaalf Gouden Leeuwen zijn voor specifieke categorieën, de Grand Prix for Good is de award voor communicatiecampagnes van Goede Doelen en overheidsdiensten. Sweetie was door de jury geselecteerd uit 32 bekroonde kandidaten.

De twaalf Gouden Leeuwen en de overall Grand Prix zijn een belangrijke erkenning van de innovatieve aanpak van Terre des Hommes en reclamebureau Lemz om aandacht te vragen voor een ernstig en groeiende bedreiging voor kinderen in veel landen. Aldus Albert Jaap van Santbrink, directeur van Terre des Hommes: “Terre des Hommes is heel trots dat de Sweetie-campagne de Grand Prix for Good heeft gewonnen op het Cannes Lions Festival. Maar het gaat niet om de Gouden Leeuwen. Belangrijker dan de awards is de blijvende belangstelling voor de boodschap van Sweetie: Webcam Kindersekstoerisme kan en moet stoppen.”
 
Enkele resultaten van de Sweetie campagne:

  • De boodschap heeft naar schatting een miljard mensen bereikt
  • Webcam Kindersekstoerisme is op de politieke agenda gekomen. Verschillende overheden hebben effectievere manieren geïmplementeerd of werken daar aan, om deze vorm van online kindermisbruik te verbieden en te bestraffen
  • Terre des Hommes heeft 1000 daders van Webcam Kindersekstoerisme geïdentificeerd
  • Verschillende daders zijn gearresteerd, zoals onlangs in Australië, Polen en de VS
  • Terre des Hommes bemerkt een meer proactieve benadering om daders op te sporen bij politie- en opsporingsdiensten wereldwijd

Veel partners hebben bijgedragen aan het succes van de Sweetie-campagne. Terre des Hommes bedankt hen voor hun bijdragen in tijd, geld en energie om Sweetie mogelijk te maken: reclamebureau Lemz, Google, Avaaz.org, Brouhaha, Eyehear, JDBgraphics, Motek Entertainment, Brekel 3D, Michiel van Iperen, Khitan Digital, Code d'Azur, MediaMonks, Soundcircus, Studio De Keuken, STORM post production, Tetteroo Media, Integis, Helena Verhagen, Mark van der Werff en Brian van Rosmalen.  

Terre des Hommes zal samen met haar internationale partners doorgaan kinderen wereldwijd te beschermen tegen uitbuiting.

Share this:

Gerelateerd nieuws