Gaat je hart sneller kloppen van kinderrechten en het communicatievak? Hou je van innovatie in plaats van de status quo bewaken? Ben je een teamspeler en een strategisch denker en kun je op een creatieve manier het werk van Terre des Hommes, onze programma’s en resultaten onder de aandacht brengen? Denk je vanuit het belang van de donateur en weet je mensen te betrekken bij ons werk? 

Dan hebben wij een uitdagende functie voor je! We zijn per direct op zoek naar een zelfstandige en creatieve Senior Communication Officer (32-36 u/week). Ervaring binnen de non-profit sector is een pré, maar geen must. Zolang je de dynamiek van een non-profit organisatie maar begrijpt.

We dagen je uit om..

..ons te helpen meer zichtbaarheid en draagvlak te creëren voor het werk van Terre des Hommes en het merk Terre des Hommes groot en sterk te maken.

Wat ga je doen..

  • je bent verantwoordelijk voor brandmanagement, het ontwikkelen en uitvoeren van de merkstrategie en de algehele communicatiestrategie;
  • je onderhoudt relevante PR-relaties met media- en samenwerkingspartners, ziet kansen voor branded content en verzilvert die;
  • je denkt na over onze ‘unique selling points’ en hoe we die het beste naar buiten kunnen brengen;
  • je zorgt ervoor dat onze kennis ontsloten wordt, in samenwerking met het team lobby en expertise;
  • je vertaalt ontwikkelingen en trends naar nieuwe kansen voor de organisatie;
  • je adviseert de organisatie  over (online) communicatie en (online) marketing;
  • je bent verantwoordelijk voor de interne communicatie binnen de organisatie;
  • je denkt mee over de lobbystrategie en stemt die af met de afdeling lobby- en expertise;
  • je werkt samen met je communicatie collega’s van de bij de internationale Terre des Hommes federatie aangesloten zusterorganisaties in Europa.

Wat breng je mee?

  • brandmanagement en (online) communicatie, bij voorkeur binnen een internationaal speelveld; 
  • je kunt zowel strategisch als operationeel denken en doen; 
  • je hebt kennis van en ervaring met het doorvertalen van communicatiestrategieën naar de praktijk; 
  • je hebt ervaring met adviseren, analyseren, presenteren, en het ondersteunen en meenemen van management en stakeholders; 
  • je bent analytisch en werkt gestructureerd;
  • je hebt sterke communicatieve vaardigheden en kunt anderen goed motiveren;
  • je bent je bewust van gevoeligheden en krachtvelden binnen en buiten de organisatie en kunt daar goed op inspelen;
  • je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend.

Wat biedt Terre des hommes?

  • een uitdagende functie binnen een internationale organisatie die volop in beweging is; 
  • een functie waarbij je echt het verschil kunt maken voor kinderen die slachtoffer zijn van uitbuiting en je kunt meebouwen aan de ontwikkeling van het merk en de communicatiestrategie met een sterke digitale focus; 
  • een organisatie met bevlogen collega’s, die elk vanuit hun eigen discipline willen bijdragen aan Terre des Hommes; 
  • Salarisindicatie min. € 3.336,- en max € 4.695,- ; 
  • Een jaarcontract, met de mogelijkheid tot verlenging; 
  • Een goed bereikbaar kantoor midden in het bruisende Den Haag, de stad van mensenrechten en (internationale) politiek.

Enthousiast?

Reageer dan snel! Mail voor meer informatie met Jos de Wit, Hoofd Fondsenwerving en Communicatie, j.dewit@tdh.nl. Je kunt tot en met 11 juli 2019 je CV en motivatie sturen naar vacature@tdh.nl.

Een eerste gesprek vindt plaats in de week van 15 juli 2019 op het kantoor van Terre des Hommes in Den Haag. Mocht je niet beschikbaar zijn op deze datum, vermeld dit dan alsjeblieft in je sollicitatie.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacaturetekst wordt niet op prijs gesteld.

Veiligheid van kinderen is voor Terre des Hommes essentieel. Wij accepteren dan ook geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze werving- en selectieprocedure.

Share this: