Terre des Hommes logo
DoneerStrijd mee

Strijd mee

Word donateurAls partnerTeken de petitieGeef spullen

Jaaroverzicht 2021: Een jaar met impact

Lockdown, avondklok en schoolsluitingen. Ook in 2021 had de COVID-19 pandemie de wereld in haar greep. En dat merkten ook kinderen en jongeren in de vele projectlanden waar Terre des Hommes actief is. De toenemende armoede door de economische gevolgen van de pandemie, maakte hen nóg kwetsbaarder voor uitbuiting. En dus was er werk aan de winkel voor Terre des Hommes. Ondanks de vele uitdagingen en obstakels hebben we weer veel kinderen kunnen helpen dit jaar.

Jaaroverzicht 2021: Een jaar met impact

Een jaar met impact

Dankzij alle geweldige steun konden we in 2021 weer mooie resultaten behalen. Zo kunnen 4,490 kinderen weer naar school en slaagde Terredes Hommes erin om kinderen als Benjamin (12) uit Oeganda van straat te halen en een veilige toekomst te geven. In Kenia namen we 150 kinderen in bescherming tegen seksueel misbruik: zij kregen opvang, medicijnen, juridische steun en onderwijs.

In India hebben we 178 kindhuwelijken kunnen voorkomen, wat we samen doen met meisjes als Nayana (17), die weten hoe het is om slachtoffer te zijn. Dat heeft geresulteerd in een beweging van meer dan 15.000 meisjes die voor zichzelf en andere lotgenoten opkomen! Uw hulp was in 2021 ook essentieel voor de 11-jarige Riya en alle andere kinderen die gevaarlijk werk moesten doen in de micamijnen in India. Ook droeg Terre des Hommes bij aan 10 noodhulp operaties waarbij bijna 5.000 kinderen psychosociale hulp hebben ontvangen.

Dankzij alle steun kan Terre des Hommes zich ook in 2022 weer inzetten voor de kinderen die onze hulp hard nodig hebben.

Bekijk hier het compacte online jaaroverzicht of download het volledige (engelse) jaarverslag als PDF-bestand.

Bekijk het digitale jaarverslag
Download het jaarverslag
Onze missieWat we doenOnze winkelsZoeken
DoneerStrijd mee